ViB lanceert campagne ‘Ik train, waar train jij voor?'

24-04-2018 Gezond Redactie

VLAARDINGEN – Op maandag 23 april 2018 is de nieuwe campagne van Vlaardingen in Beweging gelanceerd. De vijf weken durende campagne heeft als doel zo veel mogelijk studenten en jongvolwassenen te stimuleren om (meer) in beweging te komen.

Volwassenen (18 tot 55 jaar) wordt geadviseerd om 5 dagen per week minimaal een half uur matig intensief te bewegen. Maar deze Nationale Norm Gezond Bewegen (NNGB) wordt lang niet door iedereen gehaald. Waar onder de jeugd nog relatief veel bewogen wordt, neemt dit dit tussen het 18e en 30e levensjaar flink af. Vlaardingen in Beweging ging op onderzoek uit naar het waarom van deze daling en ontwikkelde een campagne gericht op deze groep jongvolwassenen.

 
Onderzoek onder (jong)volwassenen

Volgens Romy Staats, die het onderzoek namens ViB leidde, hebben veel (jong)volwassenen het druk met hun studie, of met hun (eerste) baan. Hierdoor is te weinig tijd het meest gehoorde argument om minder te bewegen. Gelukkig zijn er ook aanknopingspunten. Het is is meestal niet dat men niet wil, maar dat het aanbod niet bekend is of niet juist is afgestemd. Jongvolwassenen willen wel bewegen, maar dan wel op de momenten dat het hen uitkomt. Minder georganiseerd. De motieven om te trainen verschillen ook flink. De een doet het echt voor de gezelligheid, de ander weer puur voor de prestatie of voor zijn gezondheid.

 

Ik train, waar train jij voor?

Om deze groep te bewegen, ging ViB aan de slag met de ontwikkeling van de campagne ‘Ik train, waar train jij voor?’. “Met deze campagne proberen we door middel van rolmodellen jongvolwassenen in beweging te krijgen. Hoe groot of klein hun doel ook is. De een traint voor een mudrun, de ander om op de fiets naar werk te gaan. Het maakt eigenlijk niet uit, waarvoor je traint. Als je maar traint”, aldus Romy. Voor de campagne werden drie Vlaardingers gevolgd tijdens hun dagelijkse leven. Zij vertellen hoe en waarom zij naast hun drukke leven, tijd weten maken voor voldoende beweging. De volledige serie is in de loop van mei op de kanalen van ViB terug te vinden.

 

Vlaardingen in Beweging

Vlaardingen in Beweging zet sport en bewegen in om heel Vlaardingen letterlijk en figuurlijk in beweging te krijgen. Veel activiteiten zijn gericht op jeugd of 55-plussers. Met deze nieuwe campagne richt ViB zich voor het eerst op jongvolwassenen.

 

 

 

 

Gerelateerd
Reacties
Bedrijven Alle bedrijven »


Altijd Up-to-date