Mantelzorgers in het zonnetje

11-11-2017 Nieuws Redactie

VLAARDINGEN - Vanuit een ‘verplichte baan' van 240 uur in een verzorgingstehuis is de eigenaar van Dutch Ink geconfronteerd met de misstanden in de zorg en is zich er van bewust geworden dat er zeer schrijnende gevallen zijn. Tijdens zijn werkzaamheden in het verzorgingstehuis begon hij met gebak trakteren voor alle bewoners, later broodjes haring, sushi, patat en om zijn laatste werkdag te vieren een heus afscheidsfeest met onder andere live muziek en een patatkraam. Nu hij in goede doen is en inmiddels een gerespecteerd zakenman heeft hij Creative CirCle benaderd om samen met hem een landelijke actie op te zetten ten bate van mantelzorgers. Omdat het hem is gebleken dat mantelzorgers heel belangrijk zijn in onze maatschappij. Er zijn in Nederland zo'n 4 miljoen mantelzorgers die dagelijks belangeloos de zorg voor een naaste dragen. Die mogen volgens hem ook wel eens beloond worden voor hun vaak belangeloze inzet. Vrijdag 10 november is de jaarlijkse dag van de mantelzorg.

DutchInk heeft samen met Creative Circle en ‘Winnen Doe Je Niet Alleen’ het initiatief genomen voor de landelijke actie ‘mantelzorgers in het zonnetje’. Gisteren was de aftrap van deze actie. De actie loopt het hele jaar door en gebeurt in samenwerking met fondsen.org en e-kortingscode.nl, met medewerking van Mezzo, de vereniging voor mantelzorgers en BMZM, de bond van mantelzorgmakelaars. Het is een unieke actie geïnitieerd door een markant figuur die zich onderscheidt van andere acties doordat gebruik wordt gemaakt van een hagelnieuw marketingconcept ten bate van Goede Doelen, ‘winnen doe je niet alleen’.

DutchInk bereikt via hun social media veel jongeren en wil met deze actie tevens de boodschap uitdragen dat je veel genoegdoening kunt halen door je naasten te helpen.

Gerelateerd
Reacties
Bedrijven Alle bedrijven »






Vacatures Alle vacatures »
Altijd Up-to-date