Compensatie voor gedupeerden Super van Lopik nog onzeker

17-04-2018 Nieuws Redactie

Compensatie voor gedupeerden Super van Lopik nog onzeker

VLAARDINGEN – Het is nog niet zeker of klanten van de failliete sociale Super van Lopik die nog tegoed op een klantenpas had staan hun geld terug krijgen. Juridisch gezien is dat bij de afwikkeling van het faillissement onmogelijk, zo maakte het college van B&W vandaag bekend.

Klanten met een aantoonbaar laag inkomen konden een pas aanvragen, en door middel van een opwaardeersysteem in de supermarkt zelf (via een pintransactie) konden zij hun saldo opwaarderen. Bij het krijgen van de pas kreeg men 7,50 euro starttegoed en het opwaarderen zelf was onbeperkt. Dit was voor veel mensen een reden om hun pas goed te vullen, zodat men zeker was over voldoende saldo voor de komende maand. Nadat bekend werd dat de sociale super failliet was bleken er van de 1134 pasjeshouders er nog 533 een tegoed te hebben van in totaal €2153,33.

Het college gaat wel onderzoeken of er mogelijkheden zijn om kwetsbare klanten van de sociale super tegemoet te komen. ,,Het doel is om dit te gaan regelen’’, aldus het college. Maar wel binnen de juridische mogelijkheden.

 

Gerelateerd
Reacties