Lintjes voor leerlingen en medewerkers Lentiz

23-03-2017 Onderwijs Redactie

VLAARDINGEN/MAASLAND - Voor 21 leerlingen en medewerkers van de Lentiz-scholen was het dinsdag 21 maart, naamdag van Lentiz, een bijzondere dag. Zij ontvingen het Lentiz-lintje: een onderscheiding in de vorm het Lentiz-beeldje YES. Met veel trots namen de gelukkige leerlingen en medewerkers de onderscheiding in ontvangst van de externe jury.

Lentiz bestaat dit jaar 15 jaar. Dit was aanleiding om voor de derde keer de Lentiz-lintjes uit te delen. Deze 3e editie van de Lentiz Lintjesregen vond plaats op de feestelijk ingerichte locatie Lentiz | Maasland. De Lentiz Lintjesregen is een initiatief om de leerlingen en medewerkers die belangeloos iets heel bijzonders hebben gedaan of zich dienstbaar hebben gemaakt op diverse terreinen in de maatschappij, eens flink in het zonnetje te zetten.

Zo kregen maar liefst vijf leerlingen en medewerkers van Lentiz | LIFE College in Schiedam een lintje. Baliemedewerkster Tjitske van den Bos heeft voor werkelijk iedereen een luisterend oor en ze helpt de leerlingen ook echt. Op een soepele wijze gaat ze om met leerlingen die als stagiaire werken achter de balie en zo nu en dan heeft ze een spontane knuffel voor een leerling die even in een moeilijke positie zit. En dat wordt gezien. Niet alleen door de leerlingen en docenten, maar ook door ouders die vol lof zijn over haar positieve inbreng.

Ismael Tachi is als jongerenwerker niet alleen betrokken bij probleemjongeren, maar ziet vrij regelmatig bij andere leerlingen plotselinge veranderingen die een snelle ondersteuning vereisen. Zijn contact met de leerlingen en hun ouders is ongelofelijk goed. Daarnaast is hij betrokken bij vele (sport)activiteiten buiten school en stond hij aan de wieg van de LIFE guards, een groep leerlingen die ingezet wordt bij allerlei activiteiten en manifestaties op school.

Van medewerker Seref Karaslaan is het algemeen bekend dat hij met onverminderde inzet en passie zorgt voor LIFE-studenten die het moeilijk hebben en dat hij zijn uiterste best doet om hen op een goede eindbestemming te laten aankomen. Hij helpt leerlingen binnen school op allerlei gebieden, maar ook buiten school is hij graag behulpzaam, bijvoorbeeld in een bejaardentehuis. Daarnaast probeert hij een schakel te zijn tussen de moskee, waarvan hij bestuurslid is, en de samenleving. Hij laat mensen kennismaken met de moskee, maar hij vindt dat het ook andersom moet en leert islamitische jongeren schaatsen.

Leerling Brett Nijssen behoort tot de groep leerlingen die ongevraagd bereid is de handen uit de mouwen te steken. Hij ís er op de momenten dat het nodig is. Hardwerkend en beleefd naar de mensen om hen heen. Bij een kerstgala, een lustrum of een andere jubileum vindt Brett het een uitdaging om te laten zien dat hij als Foostudentd meer kan dan alleen maar koken. Zijn doorzettingsvermogen wordt bijzonder gewaardeerd en zijn tomeloze inzet werkt aanstekelijk op de andere studenten en medewerkers.

Docent Will van Wijk wordt door de leerlingen op handen gedragen. Hij heeft volop vertrouwen in zijn leerlingen en staat ondanks zijn leeftijd nog helemaal achter zijn motto: lesgeven is leuk. Hij is een docent met hart voor de leerlingen en is binnen school in diverse functies betrokken bij de medezeggenschapsraad. Maar ook de verbinding politiek (VVD raadslid) en sport (bestuurder Hermes DVS als cricketter) is stevig verankerd. 

Ook is aan drie medewerkers van het stafbureau van Lentiz onderwijsgroep een lintje uitgereikt: Harun Can weet als service- en supportmedewerker dat er op de meest onverwachte momenten van alles mis kan gaan en dat dan van veel kanten wordt verwacht dat hij op hetzelfde moment de oplossing beschikbaar heeft. Door de toename van het aantal digitale examens is de zorg voor goed draaiende computers en goede programmering, en daardoor ook een goede begeleiding, alleen maar toegenomen. Harun heeft daarin een belangrijke functie die hij met veel plezier en kunde uitvoert.

Tanja Vos-van Es, coördinator op het mbo-examenbureau, is een bijzondere proactieve en onvermoeibare collega die kennis van zaken heeft. Ze denkt niet alleen vanuit de school, maar ook voor de school. De ontwikkelingen op het gebied van examinering staan niet stil. Dat vereist voor het management en de docenten een terdege kennis van de werkwijze. Tanja doet haar kennis op en deelt die graag met anderen. Ze zet processen in gang door veel en goed te communiceren.

Support- en Servicemedewerker Vergillio van Doten vindt het fijn om mensen te kunnen helpen bij hun ICT-problemen. Ook als er op de meest onmogelijke momenten een stortvloed van vragen op hem af komt, weet hij de rust te bewaren. Het zal je maar gebeuren dat tijdens een examen alle computers op storing komen te staan. Dan wil men ter plekke en wel direct een oplossing. Zijn grote kracht is dat hij kans ziet zich in te leven in de problemen van de degene die de melding doet En dan samen zoeken naar een oplossing. Zijn klantvriendelijkheid is een visitekaartje voor de organisatie.

Van de andere Lentiz-scholen mochten medewerkers en leerlingen ook een lintje in ontvangst nemen. Dit waren: Bas van der Voort, Jade van der Burgh, Karen Donkersloot, Meike Beukers, Frank van der Wel, Helene Tabben, Martin Groen, Linda van der Meulen, Daisy Poot-Vermeulen, Joey van der Heiden, Leon Verdoes, Gertjan Breevaart en Maaike ’t Hart.

Een externe jury, oud-directielid van een de rechtsvoorgangers van Lentiz, Frans Voskamp en oprichter en directeur van Yets Foundation, Peter Ottens, beoordeelden de afgelopen weken alle aanvragen en zorgden voor een bijzondere uitreiking.

 

Gerelateerd
Reacties