Diefstal en prostitutie bij benzinepomp
- Redactie
- 03-03-2016
- Politiek
,,Het komt nogal eens voor dat ondernemers gedupeerd worden door een poging tot inbraak of diefstal van spullen uit de cabine of laadruimte’’, aldus Van Pienbroek. ,,Zelfs de inhoud van een brandstoftank valt onder de gestolen goederen, hetgeen ook nog eens een veiligheidsrisico met zich meebrengt. Diegenen die regelmatig langs of op het parkeerterrein komen, weten dat lozen van (chemisch) afval ook plaats vindt en er staan ook niet voor niets rattenvangers opgesteld. Een andere activiteit die mogelijk gebeurt, is het dealen van verboden goederen en naar verluid vind er ook prostitutie plaats op het parkeerterrein’’.
Van Pienbroek pleit al langer namens zijn fractie voor goede faciliteiten voor ondernemers/chauffeurs en in zijn verhaal met vragen naar het college is veiligheid een centraal thema. Hij refereert hierbij ook aan eerder door het college gegeven antwoorden op hetzelfde thema: ,,Niemand wil dat het bovengenoemde plaatsvindt, maar het lijkt erop of men op dit parkeerterrein vrij spel heeft. Dat geeft u ook min of meer aan in uw reactie. Het heeft de aandacht en momenteel wordt er regionaal aan beleid gewerkt. Wat betreft bewaakt parkeren wordt gemeld dat meneer bij bedrijven terecht kan. Maar bij welke bedrijven vertelt de brief helaas niet’’.
Erik van Pienbroek wil vervolgens weten of het college van al deze misstanden op de hoogte is en hoe vaak er aangifte of melding is gedaan bij de politie van misdrijf of misstanden op dit parkeerterrein. ,,Is er als reactie op aangiften of meldingen wel eens extra inzet of surveillance uitgevoerd op het parkeerterrein? Hij geeft hierop de suggestie mee om extra surveillance te laten uitvoeren op het terrein en mogelijk ook een mobiele camera te plaatsen. Als er geen verbetering van de veiligheid geboden kan worden zou het parkeerterrein mogelijk beter gesloten kunnen worden.
Tenslotte wil Van Pienbroek weten welke alternatieven het college voor ogen heeft als het refereert aan parkeerterreinen bij bedrijven en hoe zij dit denkt onder de aandacht bij ondernemers/chauffeurs te brengen.