Categorieën

Service

ONS: 'Buitenlijn maakt zichzelf belachelijk'

ONS: 'Buitenlijn maakt zichzelf belachelijk'
Politiek

ONS: 'Buitenlijn maakt zichzelf belachelijk'

  • Redactie
  • 08-07-2015
  • Politiek
ONS: 'Buitenlijn maakt zichzelf belachelijk'

VLAARDINGEN - Dode vissen tellen, vuillocaties opmeten, en elektrisch gevaar vaststellen. Het zijn zo maar drie dingen die inwoners van Vlaardingen tegenwoordig moeten doen voordat zij telefonisch een klacht kunnen indienen over dode dieren, zwerfaval of kapotte elektriciteitskastjes. Daarnaast moeten de Vlaardingers nu zeven verschillende telefoonnummers bellen voor uiteenlopende klachten, waar voorheen met één nummer van de Buitenlijn van de gemeente kon worden volstaan.

,,Maar het allergekste komt dan nog'', zegt raadslid Ron Boers van ONS.Vlaardingen verontwaardigd. ,,Als een bewoner bijvoorbeeld heeft opgemeten dat zwerfvuil verder dan vijf meter vanaf een container ligt, dan moet hij de gemeente bellen. Maar die gemeente heeft dan, volgens haar eigen servicenormen, zestig werkdagen de tijd om het vuil op te ruimen. Te belachelijk voor woorden, en schaamteloos dat je dat durft op te schrijven als servicenorm. Oké, zestig dagen is inderdaad een norm, maar met service heeft dat in ieder geval niets meer te maken. En dan moeten wij in de Voorjaarsnota van de gemeente lezen 'dat de inwoners van Vlaardingen recht hebben op fatsoenlijke dienstverlening'.''

De fractie van ONS.Vlaardingen heeft het college van burgemeester en wethouders inmiddels om opheldering gevraagd.