Categorieën

Service

Alsof het gedrukt staat...

Alsof het gedrukt staat...
Winkelen

Alsof het gedrukt staat...

  • Redactie
  • 04-12-2013
  • Winkelen
Alsof het gedrukt staat...

VLAARDINGEN – Al eerder schreven we over supermarkt Bas van der Heijden. Bij het filiaal aan de Gedempte Biersloot konden de vogels zich tegoed doen aan het brood van de vorige dag dat in kratten buiten stond voor transport naar elders. De grootgrutter leest blijkbaar onze berichten ook, want sindsdien hebben we geen kratten met oud brood meer waargenomen. Deze week troffen we een voorbeeld aan in de categorie ‘supermarktoorlog’, zoals die nu gevoerd wordt. 

Bij ‘de Bas’ aan de Gedempte Biersloot staat voor de ingang een bord met daarbij een verwijzing naar de Bonuskaart van Albert Heijn. Bas beweert dat je met deze kaart korting krijgt, maar dat je daarvoor wel eerst allerlei persoonlijke gegevens moet prijsgeven. Bas zelf beweert dat voor hen alleen de korting telt, zonder achterlating van deze gegevens. Wie het systeem van de Bonuskaart echter kent weet dat je deze ook volstrekt anoniem kunt gebruiken: zonder de kaart via internet te registreren krijg je de wekelijkse Bonuskortingen sowieso bij de concurrent. Bas van der Heijden ondertussen deelt momenteel kaartjes uit na het afrekenen bij de kassa, waarmee je mooie prijzen kunt winnen zoals een IPad of een minuut gratis winkelen. Het enige wat je hoeft te doen is even naar hun Facebookpagina te gaan en deze te ‘liken’…en natuurlijk wat persoonlijke gegevens achter te laten…