Categorieën

Service

Vlaardingen last Parkzicht Outdoor af

Vlaardingen last Parkzicht Outdoor af
Nieuws

Vlaardingen last Parkzicht Outdoor af

  • Redactie
  • 27-06-2026
  • Nieuws
Vlaardingen last Parkzicht Outdoor af

VLAARDINGEN - De afgelopen dagen was in de regio code rood van kracht. Hierdoor konden geplande evenementen in de stad niet doorgaan. Vandaag geldt code oranje, maar de situatie blijft zorgelijk. Op advies van de Veiligheidsregio en de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio (GHOR) heeft locoburgemeester Rens de Ron besloten om het evenement Parkzicht outdoor dat vandaag gepland stond niet door te laten gaan.

Uit de laatste informatie blijkt dat de ambulancezorg zwaar onder druk staat. Ook de ziekenhuizen hebben op dit moment beperkte ruimte om patiënten op te nemen. Evenementen waarbij mensen zich lichamelijk inspannen, zoals festivals en sportactiviteiten of waar mogelijk alcohol en drugs worden gebruikt, brengen extra risico’s met zich mee. Dit kan leiden tot meer medische zorg, terwijl de capaciteit nu al beperkt is. 

Daarnaast vormt de hitte zelf een risico voor de gezondheid. Mensen kunnen last krijgen van uitdroging, oververhitting en in ernstige gevallen een hitteberoerte. Het KNMI adviseert daarom onder andere om zware inspanning te vermijden en voldoende water te drinken. 

De Veiligheidsregio en GHOR adviseren om evenementen met veiligheidsrisico's niet door te laten gaan en lopende evenementen te stoppen. In Vlaardingen volgen wij dit advies op. 

Locoburgemeester Rens de Ron:  ,,Ik begrijp dat dit besluit teleurstellend is voor de organisatie van Parkzicht outdoor en de bezoekers. Complimenten voor de organisatie van Parkzicht outdoor, die enorm haar best gedaan heeft om in de voorbereidingen alles goed te regelen. Evenementen brengen mensen samen en zorgen voor plezier in onze stad. Maar de veiligheid en gezondheid van onze inwoners en hulpverleners staan voorop. Met deze hitte en de druk op de zorg kunnen we geen risico nemen. Daarom hebben we deze moeilijke, maar noodzakelijke beslissing genomen.''

De gemeente vraagt inwoners om goed op zichzelf en op elkaar te letten. Blijf zoveel mogelijk uit de zon, drink voldoende water en houd extra aandacht voor kwetsbare mensen zoals ouderen en jonge kinderen.