VLAARDINGEN - De retail is volop in beweging. Online en offline winkelen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Om te kunnen blijven ondernemen in 2020, is aanpassing van de bedrijfsvoering van alle winkeliers een must. Om ondernemers daarbij te helpen worden strategieworkshops georganiseerd voor twaalf Schiedamse en twaalf Vlaardingse ondernemers die diverse winkelgebieden vertegenwoordigen. Zij maken een strategie voor de toekomst van de winkelgebieden in Schiedam en Vlaardingen. De deelnemers aan deze w0rkshops zijn inmiddels bekend. In Vlaardingen zijn dat UrbinDsign, Be-Dazzled, Veerplein 18, Running Point, Saintz & Sinnerz, Edelsmid Werner Nijman, DA Drogist Van Hogendorplaan, Slagerij Wapenaar, C1000, Optiek �t Hart, Mi Casa en Bloembinderij Sandra. Eerst denken dan doen: dat is de naam van de workshops die worden georganiseerd. In twee avonden worden huidige trends vertaald naar een strategie voor de lokale winkelgebieden. Bijvoorbeeld: Waar liggen kansen voor onze winkels? Hoe kunnen wij ons onderscheiden van andere winkelgebieden? Welke instrumenten kunnen wij het beste inzetten? Past social media in onze nieuwe strategie? Na afloop gaan de ondernemers naar huis met een op maat gemaakte strategie plus een plan van aanpak. Hiermee zullen zij in overleg gaan met andere ondernemers uit de diverse winkelgebieden. Zo komen Schiedam en Vlaardingen goed op de kaart te staan! Een winsituatie voor het winkelgebied én dus ook voor alle ondernemers uit Schiedam en Vlaardingen!