Categorieën

Service

Avondklok zorgt voor recordverkoop erotische lingerie

Avondklok zorgt voor recordverkoop erotische lingerie
Winkelen

Avondklok zorgt voor recordverkoop erotische lingerie

  • Advertorial
  • 20-04-2021
  • Winkelen
Avondklok zorgt voor recordverkoop erotische lingerie
VLAARDINGEN - Dat het coronavirus voor een flinke omzetstijging bij bouwmarkten en interieurzaken zorgt was al bekend, maar door het instellen van de avondklok eind januari is ook de verkoop van lingerie flink toegenomen. Vooral de spannende setjes gaan als warme broodjes over de online toonbank. Dat blijkt uit de verkoopcijfers van lingerie webshop SOSHIN

Afgelopen januari werd de avondklok in Nederland ingevoerd, maar dat die verplichte tijd thuis ’s avonds niet alleen gebruikt wordt om samen tv te kijken en bordspelletjes te spelen, laten de sterk gestegen verkoopcijfers van spannende lingerie zien. Sinds de invoering van de avondklok zag Linda van Mil, eigenaar van lingerie webshop SOSHIN.nl een ware run ontstaan op sexy body’s, catsuits en jarretelgordels en op niets verhullende slipjes en panty’s met een open kruisje.

Ze licht toe: ,,Normaal gesproken is het in deze periode heel druk met de verkoop van allerlei soorten panty’s, leggings en maillots, maar door de lockdown is dat een stuk minder geworden. Veel mensen werken natuurlijk thuis en er worden geen feestjes of verjaardagen gevierd. Wat we alleen direct na het instellen van de avondklok eind januari zagen gebeuren, was dat de verkoop van alle lingerie artikelen ineens door het dak ging en met name de sexy artikelen vlogen de shop uit.'' 

Een manier om het omzetverlies goed te maken
Door de verlenging van de avondklok verwacht SOSHIN dat de verkoop van spannende lingerie voor in de slaapkamer voorlopig alleen nog maar zal toenemen. Van Mil: ,,Natuurlijk hopen wij ook dat deze hele corona-periode zo snel mogelijk voorbij is, maar voor ons bedrijf is dit wel een geluk bij een ongeluk. Iedereen denkt dat elke online shop het net zo goed doet als Coolblue of Amazon, maar wij zijn een klein bedrijf. Doorgaans verkopen we wel heel veel panty’s, maar door de lockdown viel die verkoop ineens heel hard terug. Hiermee maken we het omzetverlies toch weer goed én geven we onze klanten ook nog iets leuks te doen in de avond.’’