Dirk Overbeeke: 'Wees een beetje lief voor de horeca'
- Redactie
- 11-08-2024
- Uit
VLAARDINGEN - In het AD stond van de week een bericht van een ondernemer die het zat was om normaal te reageren op negatieve recensies. Hij verloor zijn geduld. Gasten die zich misdragen in hotels alsof het de normaalste zaak van de wereld is en chantage van andere gasten zodra ze hun zin niet krijgen.
Dirk Overbeeke kreeg van de week hierop de vraag of zij ook last van dit soort zaken hebben in het Delta Hotel Vlaardingen. ,,Helaas wel en het is oprecht niet altijd even makkelijk'', aldus de directeur van het Delta Hotel in Vlaardingen.
Wat bedoel je dan Dirk?
1. Als ik bij de tandarts reserveer is mijn stoel nooit op tijd vrij en zit ik altijd minimaal 20 min. te wachten tot ik aan de beurt ben. of ik het leuk vind of niet.
2. Als ik bij de bakker een bestelling plaats voor bruin brood en het is op dan heb ik gewoon pech. Neem je maar een wit brood.
3. Als de benzine boven de 2 euro stijgt heb ik gewoon pech en zal dit moeten afrekenen. Of ik nou 1 liter afneem of 100 liter, de prijs ligt vast.
4. Bestel ik een vliegticket en krijg ik stoelen aangewezen dan ga ik daar gewoon zitten, ondanks dat ik liever bij de nooduitgang zit vanwege de beenruimte.
5. Als ik op het gemeentehuis kom en er is een ziek bij loket 3, dan gooien ze gewoon een loketje dicht die dag, wacht ik maar langer.
6. Als ik een nieuwe golfset koop en per ongeluk het verkeerde model bestel kan ik dit niet meer omruilen en is het mijn probleem.
Ok, dan draaien we hem even om.
1. Als ik om 18.00 uur in de horeca reserveer en om 18.10 uur wordt de tafel net ingedekt omdat de vorige gasten te laat vertrokken zijn, gaat het wel eens mis bij gasten.
2. Als we nog maar 1 mosselpan over hebben maar iemand er eigenlijk 2 wilde. Hoe gaat u dit compenseren hoor je dan? Ik zal dit volgende keer ook eens bij de bakker aankaarten…
3. Als ik met 15 personen kom eten, hoeveel korting krijg ik dan? korting? Bij het tankstation krijg ik toch ook geen korting als ik 100 liter afneem?
4. Ja, maar meneer, u denkt toch niet dat ik aan dit tafeltje ga zitten, ik wil daar zitten en als u dit niet heel snel gaat regelen plaats ik een slechte review op internet. Denk niet dat de piloot in onderhandeling gaat met jou, maar dat de marechaussee graag een kopje koffie met je doet in de terminal.
5. Als er in de horeca iemand ziek is verwacht de gast nog steeds dezelfde service. We kunnen geen loketje dicht gooien dus het kan dan wat langer duren. Gevolg? Slechte review van groep van 10 pers. dat het niet meer is zoals vroeger en komen hier niet meer terug. Had u gereserveerd? Nee dat niet.
6. Oh sorry, had ik Gazpacho besteld?, ik bedoelde eigenlijk Carpaccio dus gooi die maar in de prullenbak. Hoppa, 10 euro in de prullenbak, anders weer een conflict met een gast op een vol terras, laat maar gaan.
Dirk, vind je je werk nog wel leuk?
,,Jazeker, ik zou niets liever willen want ik hou wel van dit dynamische gedrag van mensen. Maar het is niet altijd even makkelijk voor elke ondernemer, dus wees dus een beetje lief voor de horeca dames en heren. Geniet van de zon!''