Categorieën

Service

ONS.Vlaardingen: 'Dienstverlening faalt'

ONS.Vlaardingen: 'Dienstverlening faalt'
Politiek

ONS.Vlaardingen: 'Dienstverlening faalt'

  • Redactie
  • 10-10-2016
  • Politiek
ONS.Vlaardingen: 'Dienstverlening faalt'
VLAARDINGEN - ONS.Vlaardingen is verbijsterd over de opstelling van de gemeente en de bedrijven die zich bezighouden met straatverlichting. De partij wil directe actie van wethouder Van Harten. Al meer dan een week werkt de straatverlichting op het Liesveldviaduct niet. Bewoners bellen al even zo lang met klachten hierover. Echter, Citytec, Nobralux, Stedin en gemeente blijven naar elkaar verwijzen, en ondertussen is het nog steeds elke avond donker op het Liesveldviaduct.

De gemeente stelt in een reactie op klachten van de bewoners 'dat de melding niet door gemeente Vlaardingen is op te lossen, daar de melding een object betreft dat geen eigendom is van gemeente Vlaardingen'.

Boos


ONS.Vlaardingen is verbijsterd over die opstelling, en vindt dat de gemeente dit probleem wel degelijk kan oplossen. Eén boos telefoontje van de wethouder naar de directie van het juiste bedrijf moet volgens ONS.Vlaardingen genoeg zijn. ,, De inwoners van Vlaardingen hebben een relatie met de gemeente'', stelt raadslid Ron Boers. ,,Het kan niet zo zijn dat burgers op moeten draaien voor falende dienstverlening van bedrijven die door de gemeente zijn ingehuurd.''

ONS.Vlaardingen wil dat de verlichting op het Liesveldviaduct binnen 24 uur weer brandt, en dat de gemeente direct gaat zorgen voor een structurele verbetering van de dienstverlening op dit gebied.

Buitenlijn


Verder vindt de partij dat de Buitenlijn weer het enige nummer moet worden, waarop Vlaardingers met al hun klachten over de buitenruimte terecht kunnen. ,,Het is belachelijk dat je als bewoner nu van zes verschillende instanties de telefoonnummers moet bewaren, en die instanties steeds apart moet benaderen'', aldus Ron Boers.