Categorieën

Service

Besparen als werkgever? Dit zijn 3 tips die niemand merkt!

Besparen als werkgever? Dit zijn 3 tips die niemand merkt!
Bedrijven nieuws

Besparen als werkgever? Dit zijn 3 tips die niemand merkt!

  • Ingezonden mededeling
  • 27-06-2024
  • Bedrijven nieuws
Besparen als werkgever? Dit zijn 3 tips die niemand merkt!

VLAARDINGEN - Niet alleen privé, maar zeker ook op zakelijk gebied lijken alle kosten wel in rap tempo op te lopen. Op de kleintjes letten, ook als bedrijf zijnde, is dan ook sterk aan te raden. Doe dit niet alleen pas wanneer het noodzakelijk is, maar doe het ook wanneer de zaken gewoon goed lopen. Want wat er niet uit gaat, hoeft ook niet binnen te komen. Of liever nog; wel dat het óók binnenkomt, waardoor de uiteindelijk winst hoger wordt. Op welke zaken je als werkgever eenvoudig kunt besparen zonder dat werknemers er last van hebben? Lees snel verder.

1. Altijd online

Het is bij de meeste fulltime banen tegenwoordig zeer gangbaar dat de werkgever de werknemer een telefoon van de zaak geeft. Soms wordt dit ook vervangen door een vergoeding voor belkosten, het is maar net welke variant er gekozen wordt. Maar dat dit altijd een duur abonnement mét een gratis toestel moet zijn, dat is een illusie. Het gaat erom dat een werknemer bereikbaar is voor een werkgever. In het kader van besparingen maar óók duurzaamheid, is het aan te raden om eens te kijken of jij niet het beleid kunt invoeren dat werknemers standaard een sim only zakelijk abonnement hebben. Je vraagt ze hierbij hun oude telefoon gewoon net zo lang te gebruiken totdat hij het echt niet meer doet. Is ie echt stuk? Dan kun je altijd ook nog overwegen om met refurbished opties te gaan werken. Kies in ieder geval voor sim only abonnementen, je zult versteld staan van het verschil in kosten.

2. Geen gratis snacks

Veel werkgevers geven hun werknemers naast de standaard gratis koffie, thee en water nog meer extra’s zoals snoep, koekjes en repen. Dat is ongetwijfeld allemaal goed bedoeld, maar niet goedkoop én niet gezond. Al lijken die repen nog zo gezond, in de praktijk valt dat vaak behoorlijk tegen. Daarom is het aan te raden dit beleid te stoppen en eventueel te vervangen door (lokaal) fruit. Dit is gezonder, duurzamer en goedkoper. En werknemers zullen er even aan moeten wennen, maar dat is vaak zo gebeurd.

3. Sluit de deuren

Veel werknemers werken tegenwoordig één of meerdere dagen in de week thuis. Veel van hen vinden dit ook heel erg fijn. Pas je kantoor hier ook op aan en sluit de deuren van kantoor op bepaalde dagen. Dit zorgt ervoor dat jij je kosten kunt drukken doordat er geen stroom, gas en zaken als schoonmaak aanwezig hoeft te zijn. Daarnaast zorg je ervoor dat op de dagen dat kantoor wel geopend is, alle collega’s die relevant zijn ook dan op kantoor aanwezig zijn. Dus sluit de deuren op specifieke dagen en open ze op de andere. Niemand merkt het, alleen jij in de kosten én in de gezelligheid.

Kortom, besparingen hoeven niet altijd een direct nadeel op te leveren. Met slimme besparingen zul je zien dat weinig mensen er iets van merken en dat het grote voordelen oplevert. Uiteindelijk is iedereen erbij gebaat wanneer aan het einde van de maand er winst overblijft.